18.23

nu sticker jag iväg och firar valborg! kanske hörs ikv!

lördag

idag e de ju valborg! ja ska nog inte göra så mkt spec men ändå :) sku villa ha vart med ett par kompisar men nu vart det nog inte så :p
lite senare idag kmr dag 3 men den är inte så värst intessant eftersom ja redan sa vilka intressen ja har så får se om ja gör den..
vi hörs!


dag 2,min dag

dags för dag nummer 2, min dag!

idag var det ju som vanligt skola så klev som vanligt upp runt 7 efter att ha snoozat i en evigheet, haha inatt drömde jag att carro och ja va i stockholm för att shoppa (som vi ju ska om nån vecka) men ist för att shoppa satt vi på mcdonalds och vart feta och ja börja storböla och fick riktig panik när de va dags att åka till färjan på kvällen igen för vi hade int vart in i en enda klädbutik. Haha så typiskt mej! men ja e typ beroende av och shoppa :((((((
haha ja men första timmarna var de gymnastik och de va chill sen bild och kääääääääk m munkar och mjöd och grejs
sen svenska, finska och profil, alltså en rätt lugn dag fast ändå somna typ carro och ja påväg hem...
efter det va de ju städning för 20 e som gällde! nån som vill att ja ska kma och städa kanske..? e behov av pengar! fast ni kan ju ge mej pengar fast ja inga städar tkr jag :)
sen käk igen och sen till carro och laga ridbana och den vart snigg!
och efter det lite yatzy haha och nu sitter jag här!
oj de vart ett långt inlägg men aja!
godnatt folket

dagens outfit




nu ska ja äta upp denna och sen städa lite..ser ni att den flyger? :o omg

dag 1, om mig själv

tjeenaa
nu e ja hemma efter jag ha ridit coolaste hesten!
haha ja tkr ja börjar varje inlägg med "nu e ja hemma igen" typ men aja
idag hade ja ju tänkt börja med blogg listan så här kommer dag 1!

Om mig själv

Jag heter då Amanda Andersson och bor på åland men de tror jag redan dom flesta vet..för dom som läser min blogg e sånna som känner mej eller vet vem jag är tror jag ;p
Jag flyttade hit där jag bor nu för ca 5 år sedan och före de bodde jag i stan men jag trivs mkt bättre här :)
På fritiden så rider jag och tränar agility med min hund som e min lilla prinsessa!
Och jag älskar att shoppa!! haha kanske lika bra att jag aldrig har pengar till det ;) men min beestis och jag ska till storstaden sthlm om nån vecka och då jääklar ska de shoppas!
Jag rider också Vigdis som bara e en liten tjej ännu, 4 år men väldigt orädd och så!
Min bästa kompis heter Carro och vi har varit med om mkt tsm! bara för att hon e söt får hon en länk! http://ceeww.blogg.se/
ja de va lite om mej!


jag och carro förra nåyret!

söta tjejen


home

ja nu e ja hemma från skolan och ska snart iväg och rida tror jag så jag återkommer senare!

spinning

nu har jag just kommit hem från ett spinningpass! de va jobbigt och nu e ja lite död haha
men ikv måste ja plugga matteprov som vi har imrn och sen kanske ja ska till en som fyller år idag..får se om ja hinner
men iaf så skjuter ja upp blogglistan tills imrn för ja hinner inte nu heller och imrn hinner ja äntligen va lite med heesteen!

blogglista

dag 1 - om mig själv
dag 2 - min dag
dag 3- mina intressen
dag 4 - om 10 år
dag 5 - något jag vill ha
dag 6 - hit vill jag resa
dag 7 - dagens outfit
dag 8 - det här åt jag idag
dag 9 - i min handväska
dag 10 - den här veckan
dag 11 - mina drömmar
dag 12 - det här ogillar jag
dag 13 - hiss och diss
dag 14 - det här får mej att må bättre

så! nu har ja något att blogga om dom kommande 14 dagarna men såklart kommer det ju andra inlägg också!

smarthead

hej!
haha jag mitt smarthead glömde boken i skolan och ja har prov imrn så de va bara och fara och hämta den..men mamma sku ändå till mattssons så de gick bra :)
ikv ska ja bara plugga men de kommer upp blogglista om en stund bara ja har hittat ngn bra :)

dålig blogging

hej!
ja e helt slut asså!
kommer plugga ihjäl mej haha
nej men de blir varken skribba lr ridning imrn pga av massa prov..
och har inget intressant att blogga om och de märks på statistiken men när ja orkar och har tid igen ska ja jobba upp den men nu måste ja prioritera skolan, hästen och hunden ett tag så ja kanske hade tänkt göra en sån där bloggarlista typ dag 1 mig själv, dag 2 mina intressen osv men isf kommer de imrn!
hoppas ni får en bättre kväll och natt än vad ja kommer ha!
goodnight

måndag

sista lovdagen idag då..men ja tycker ändå de har kännts som om de va ett ganska långt lov och ja har fått mkt gjort, speciellt med hästen :)
men fan va skönt och inga va i skolan fast de e måndag!
här kommer dagens planer, och idag ska ja faktiskt inte bara slappa som ja har gjort dom andra dagarna haha

-äta ngt såklart och sen till stan och jobba :o haha nej de är inget sommarjobb eller ngt, ja ska jobba på pappas båt..
-äta kebab!!!! asså kebab e så jeeevla gott! ♥♥
-rida :)
-plugga matte och geografi..usch ja börjar typ alldeles för sent med de men bättre sent än aldrig..?

ja de va dagens planer! undrar om de kommer ngt inlägg på dan..äh vi får se om de gör de men ha en bra dag iaf!


snyggaste veckoplaneringen ever


ja här är veckans planer!
de här kanske va liiite snyggare än förra veckans va?

blöö

 nu e ja vaken..halv 9, satans skola som gör att ja inte kan sova längre än så på helgerna! igår va ja på middag igen haha, vet inga om ja skrev de?
men aja de va iaf drf ja inga uppdaterade! snart ska ja nog ha mitt favoritplagg igen men ja glömmer bara bort de så de kanske kmr!
de blir ingen bild i detta inlägg för som sagt tkr ja att ja har för mkt bilder..men de kanske också är bra!

lördag

imorse var jag som sagt och red och sen cyklade jag till sportkila m vovven och carro och nu spela vi lite yatzy igen, här kommer två bilder från idag :) känner att ja har lite mkt bilder kanske..hehe



påsk!

glad påsk på er!
nu ska ja iväg till hepparna,
hörs senare!


lite bilder från ridturen!

haha oj vad mkt bilder det vart idag..men ja va iaf på en härlig ridtur idag me carro och mamma!


fina heeesten!



eftersom de e påsk ska vi till mormor på middag ikv så nu måste jag hoppa in i duschen!

dagen i bilder!






det va lite bilder från dagen på carros balkong! vi solade,spelade yatzy(kärringvarning) och lyssnade på musik :)
härlig dag och skönt att vara ledig! nu ska vi trycka i oss lite paj!

paaaaaaj





och en osminkad jag!
bilderna e som vanligt tagna m min mobil, därav den dåliga kvaliten hehe

bakar som vanligt haha

nu håller ja på bakar ngn påskpaj m mignonägg så d kmr lite bilder om en stund! gaah smeten e så jävla god! den kommer ju ta slut innan den e på pajen..

torsdag

nu kom ja just in från en promenad m vovvarna och carro,som vanligt kommer det ett par bilder!

jag och den lilla jäveln som rulla sig i skit som ja har stått och duschat bort..

soeet ja veet, min hund har dragkamp m kopplet..så uppfostrad e hon!



heestar

xanthe sötnöt

haha kolla xanthes blick på carro

min hund har måsjakt..



chicken

carros dator va död så d vart inga bilder ;)
men nu har ja iaf lånat,men ska nog köpa den, en webbcam av carro men ja får de inga och funka nu och orkar inga försöka mer haha

haha känns töntigt att ladda upp en bild på en kyckling istället men de e ju påsk!

påsklov

äntligen e de påsklov!! :D
ska till carro om en stund så då kommer det bilder!
hörs snart!

carro e här

nu e carro här och vi ha vart och tränat lite agility m vovven :)
d suger att dom ha tagit bort lovdagen imrn så ja måst gå till skolan!
men ja har inte mkt att skriva nu så vi hörs imrn!
om ja hade en webcam kunde ni fått se bilder på oss men nu har ja ju inte d så de blir ingen bild..

Outfit


kofta från stadium,linne från gina och leggins från kappahl
så ser jag ut idag :)

nu har ja tryckt i mej lite påskbakelser så nu ska ja ut m en pissnödig hund!




bilder




liten bit av dagens outfit, stickat och svart!

hinner inte blogga

hej!
nu ska ja bara kasta i mej lite mat sen sticker ja iväg och rider, men de kommer bilder från imorse när ja kommer hem igen!

schema

här kommer veckans schema!

HAHA d e så fult så ja vill dö men ja lovar att de e snyggare nästa vecka!


måndag

måndag igen..fan va ja hatar måndagar...
ikv ska iväg och träna lite, haha d kan behövas efter va ja ha ätit i helgen..
ja e så himla godissugen så ja kanske ska göra lite chokladpudding fast då sku ju ja äta ännu mer onyttigt haha men jaja man lever bara en gång så varför inte?

bilder från ikväll




ja här va ett par bilder från ikv :) de e carro som har tagit dom m sin mobiil ;)
nu blir de duschen och sen fixa naglarna! haha usch d känns som ja skriver att ja ska fixa naglarna varje dag typ haha..


summeeeeer

asså seriöst är de 19 grader ute?!


bygger!

jo ja håller fortfarande på och bygger på mina jävla hinder haha
men snart e dom klara och då kommer de nog upp en film här när ja hoppar dom m min hund :)
ha en bra söndag!

snark


haha en sån här risig bild på mej kommer ni nog aldrig få se igen så titta noga!

hos carro!

hihi ja e nöjd med statistiken idag :D
ja nu e ja hos carro och vi åt typ just middag haha lite sent att äta klockan 8 kanske ;)
men nu ska vi iaf se på ngn film,
ha en bra kördagskväll!

16 april

hej!
oj ja hade tänkt uppdatera under dan men d vart inga av för ja ha gjort så mkt haha
som sagt började ja ju m hindrena imorse och har hållt på hela dan, fy fan va jobbig d va!! så om dom inga står vettigt nu börjar ja gråta haha nej men först måsta ja såga alla botten plattor sen alla hinderstöd och sen alla pinnar och sen måla dom och bara målandet tog 2 h..hehe och resten typ 3 h.
carro kommer ju hit och d blir säkert ngt inlägg då!

lördag

hej!
alla måste göra ngt kul på fredag för då sjunker alltid statistiken haha, så hoppas ni hade en rolig fredag!
lördag idag då..på dan ska ja iväg till min kusin som fyllt år men före de ska ja försöka laga hinder till min vovve, pappa hjälper nog till så förhoppningsvis kan dom stå upp utan att falla ihop..
sen ikv kommer carro hit och äter tacos och sen sover ja hos henne,
vi hörs lite senare för nu måste ja få lite mat i magaaaan innan ja dör!

min beestis och jag när vi serverade!


tatuering

hej!
nu ska ja snart iväg men före d så ska ja göra ett litet inlägg, d vart inget m nagellacken haha
men iaf så sku ja villa ha en tatuering på handleden! typ ett kinesikt tecken lr ngt..corinne hade en sån och d va jäklit snyggt! lr typ ett hjärta vid örat haha d låter så fult men d e snyggt!

ett hjärta på handleden sku oxå va snyggt men väldigt diskret :)


fredag♥

välkommen fredag!♥
har inte mycket att säga idag förutom att d ska bli jävligt skönt m helg!
har typ lite bloggtorka just nu..för ja gör ju egentligen ite så mkt på dagarna eftersom ja e i skolan och vem vill ha ett detaljerat inlägg om vad ja gjorde där haha
men eftersom ja gör va som helst för att få pengar så ska ja städa hela huset nu och sedan ikv ska ja träffa tjejerna!
ha en bra fredag och en bra helg :)
d kmr snart upp ett inlägg om mina nagellack tror jag haha

torsdag

hej!
anledningen till att jag inte bloggat ikv är att ja ha vart ute och gått ca 8 km, haha så olikt mej, nu e ja sjukt trött..
så mina ben har avlidit men kanske en dusch kan återuppliva dom..?
så nu blir d duschen iaf sen målar jag nog om naglarna (haha ja jag ska måla om dom igen, målar ju typ nytt var tredje dag. D e mitt beronde ): ) och gör lite lockar i håret :)
hade tänkt fota alla min nagellack ngn dag och visa i bloggen, men ja kommer säkert glömma de men eftersom ja sa att ja skulle glömma de kanske ja inte gör d iaf ;)


Outfit


svart tröja med urringning på ryggen, kmr inga ihåg var den kmr ifrån haha

jeanslegging från kappahl

tummen upp för de vackra vädret!

hade bara två vettiga lektioner idag så d va bra :) vet inga riktigt va ja ska göra ikv men d lär väl visa sig!

Being happy doesn’t mean that everything is perfect. It means that you’ve decided to look beyond the imperfections.


bild


Jag och Vigdis:)
hon va jätte snäll och trevlig!

kvällens planer

snart ska ja käka middag och trycka i mej lite chokladmuffins m hallon och vitchoklad som ja gjorde på hkn och efter d när ja e lagom tjock ska ja ut och rida! ska ta m mobilen så ja kan ta några bilder om ja kommer ihåg..



oooonsdag




facelook, lite mascara

dagens outfit! lite svart jo


men blåa naglar till så lite färg iaf ;)

men nu ska ja ut m denna lilla tjej!

pictures


HAHA ser ut som en drogad anka men ja orkar seriöst int ta en ny..


var inte på direkt på något fotohumör idag men såhär ser ja iaf ut idag..svaga lockar och skabbig mascara!

tisdag

hej!
synd att d vackra vädret försvann..
iaf så kom ja hem från skribban för en halv timme sen och nu ska ja snart iväg på ridning :)
skolan va rätt soooft eftersom vi va på ngn teater grejs (y)
kan inte visa dagens outfit idag eftersom ja har ridkläder på mej men ja kanske visar dagen feeeeejsluk sen haha
hade musikprov idag också, d gick åt helvete men aja tänker ändå inte bli ngt inom musik så spela roll!

satan vilket  väder d e ute!
termometern visar 14 grader i skuggan,
äntligen lite sommar!!♥
nu ska ja ut och röra på mej i de vackra vädret!


veckans planer

måndag: kanske cirkelträning..vet inga ännu
tisdag: skribba och ridning
onsdag: rida vigdis tror jag d blir :)
torsdag: rida
fredag: tjejgrupp
fast carro villa till stan ngt oxå tror ja så d kanske blir d ngn dag, får se lite :)
fan va ja vill ha påsklov nu!! gaaaah


bilder från idag





bilderna e tagna m min mobil så de är inte den bästa kvaliten men d duger! nu ska ja iväg och handla typ och ikv händer nog inget spec..
nu funka d att öppna bilderna iaf så d kan hända att d kmr upp mitt favoritplagg!

liten tjej

d går inte att öppna bilderna så det blir inget favoritplagg idag men ni får lite bilder på en liten amanda!



Söndag

nu ska carro och ja just iväg och rida! annars händer det nog inte så mkt idag..
statisktiken på bloggen ceppar och har fastnat på 7/4 fast d e tionde idag så ja kan inga kolla hör många besökare ja har :(
d kommer ett nytt favoritplagg när ja kommer hem!

hos carro!

hej!
som rubriken säger e ja hos carro just nu och vi har filmmaraton! just ska vi sätta in nästa film och min slav carro håller på och poppar popcorn ;)
ha en bra lördag!

Dagen i bilder

idag ha ja vart ute och joggat och sen gått en promenad och här kommer lite bilder!

carro när vi va ute och joggade!

vovvar!


haha kopplet blåser lite när d e värsta stormen ute!


vår :DD


gulle :'))

och här e några bilder från igår när vi serverade :)



carro e så söt asså! ♥



så d va lite bilder från igår och idag!


trött

hej!
ja och carro och min hund va just ute och joggade! haha min hund höll på att blåsa iväg, stackarn :((
nu e ja trött eftersom min kondition e så dålig haha men d ska ja ändra på ngn gång när ja orkar
nu lr ikv lr när d nu va så ska vi gå m vovvarna och sen ikv se på en film!

Lördag

haha ja som ni märkte så var uppdateringen inte den bästa igår för ja var i skolan från 9 på morgonen till 9 på kvällen så alltså 12 h..fy fan
men kul va de! ganska slitsamt och lite ont i benen fick ja menmen :)
idag e d ju lördag och ja vet inte riktigt va ja ska göra idag men d blåser ju typ storm ute så kanske en film och vila min små ben?


Fredag

fredag idag :DD
nu på moronen ska vi simmma m skolan och sen resten av dan e d typ inga jobbiga lektioner. Men efter skolan stannar ju jag i skolan och förbereder middagen me dom andra i klassen och ja e hemma på kvällen ngn gång..
men ha en bra fredag iaf!

Bakar!

nu håller carro och jag på och bakar och en så länge gar vi inte bränt ngt..men den e i ugnen nu så vi hinner ju bränna den ännu haha
vi e så duktiga :')
när kakan e klar ska ja iväg till stallet och mata hästar!


Ny tröja

Hej igen!
jävlar vilket väder de e!!
ja som vill ha sol så all snö försvinner..
men iaf så har ja fått en ny tröja idag! och dessutom fyller min lilla prinsessa 3 år :)♥ stora tjejen nu haha
imrn har vi typ en middag på skolan så ja stannar där efter skolan ända till kvällen så imrn blir det nog ingen bra uppdatering..och så ska man ha m en varsin kladdkaka som efterrätt så mitt barn kommer hit ikv så ska vi baka kladdkaka! haha d brukar ju iiinte gå bra när vi bakar för vi e bra på att bränna saker :)
eftersom man ska ha vitt och svart på sig eftersom vi ska servera så ska ja se ut som på bilderna!




haha de e nog hennes tunga

min lilla tjej ♥

Torsdag

hej!
nu ska ja iväg till carro för vi ska mocka till nike och tindra och jalle:)
och sen ikväll ska vi baka lite tills imrn
det kommer ett inlägg när ja ha mockar klart!

6 april

hej igen!
i förra inlägget såg ni va ja har köpt idag! d vart ett par ringar eftersom ja plötsligt har börjat älska ringar och sen ett par leggings.
Idag fyller pappa år så ikv kmr d lite folk hit, grattis till han :)
om ni undrar va som sticker ut vid min sida på sista bilden i förra inlägget så e d inte fett utan min höft haha

Dagen köp




Onsdag

godmornnnnnnnn
idag hann ja tillockmed va lite på datan innan skolan! idag e d nog oxå en ganska lungt dag för vi har hk.
Efter skolan sen sticker ja till stan så d blir inget inlägg efter skolan men sen vid 5 lr ngt kanske:)
ha en bra dag!


Tisdag

hej igen!
nu kom ja just in från att vart och busat lite m min vovve och före d va d ju ridning, vi hade balanshoppning.
haha d gick väl sådär men d va kul iaf :)
skoldan va ganska lugn idag och skribban var väl okej..
kvällens planer är att va lite till på datan och sen göra lite läxor m.m och sen måla om mina naglar :D
haha jag och min naglar
imrn så ska ja till stan tror jag så d kmr väl ngt inlägg vid 5 lr ngt sånt, ja ska också snart visa ett nytt favoritplagg!

stress

stress stress stress
ha just stress ätit lite och ska snart stressa iväg till min stressiga ridlektion med stressade hästar och stressade människor.
haha nädå:) men vilket fult ord stress e om man tänker på d
men tisdagar är alltid stressiga och d e drf ja inga ha bloggat..men ja e hemma vid 8 igen och då hörs vi! d blir ingen dagens outfit idag för ja e lat :)

Död

ja nu e ja död, helt slut efter kvällen träningpass..vi körde 2 varv vanliga övningar och sen mage,ben,arm och ryggövningar. Men ja e inga i min bästa form just nu heller hehe, men snart när vägarna e bara så ska ja släpa m mig hunden och springa runt på grusvägarna!
nu kom ja just iaf ut ur duschen så nu ska ja äta ngt och sen fortsätta m mitt pluggande mend va skönt m en paus..

måndag

hejhej!
idag e de ju måndag igen..suck
d har inte hänt ngt spec och de kommer de nog inte göra heller för ikv ska ja bara plugga,plugga och plugga.
och just nu har ja nog inget intressant att skriva om så ist för att skriva om ngt ointressant så låter ja bli att skriva om typ va ja har gjort idag för vem bryr sej liksom? haha
om ni vill se hur ja ser ut idag så kika på inlägget 31 mars för ja ser ut typ så idag fast m rödrosa naglar och utan fläta med lite lockar i håret!
ha en bra måndag så hörs vi sen!

favoritplagg





älskar denna tröja!
väldigt enkel, ganska diskret,går att matcha till det mesta och lite detaljer på axlarna som gör hela tröjan.
nästa favoritplagg ja visar fotar ja nog m den riktiga kameran och inga web camen för man ser ju knappt hur den ser ut..aja snygg e den iaf!

ny kategori

nu ska ja ut och röra lite på mej me carro och våra små barn :')
ja ha ätit så himla mkt godis i helgen så d skadar inga att röra på sig haha :(
sen efter d måst ja väl reda upp lite i mitt rum och plugga..ja trodde vi hade engelska provet imrn men som tur va d på tisdag eftersom ja inte alls ha börjar plugga hehe
ja tror ja ska börja m en ny kategori i bloggen..fast ja vet inga ännu, men isf sku d va "mina favoritplagg" typ, där sku ja visa bilder på mina favoritplagg ur min gaderob. haha ja vet inga om d sku funka eftersom ja inte har så mkt kläder och inte hlr så mkt favoritplagg så ja borde rensa ut allt ja inga gillar och köpa nya snygga kläder ist! men ja tror d få bli en ny kategori iaf! visar mitt första favorit plagg när ja kmr hem från promenaden!

här e ännu en bild från thailand och d kmr fler snart :)


Söndag

idag e ja tidigt uppe för ja ska iväg och ge hästarna hö,
vi hörs när ja kommer tillbaka!


Grattis bloggen du fyller en vecka idag!

haha nu va d en vecka sen ja starta min blogg så grattis till den :D

lördag kväll

hej!
ja som sagt har det vart lite segt här men iaf
ikv va ja till knallen för andra gången idag, snacka om roligt liv! haha nädå
carro, ja och tobbe spela lite kort och åt godis typ och gick runt och prata lite :)
men annars ha de inte hänt så mkt ikv..
ja orkar inga starta pappas data som har cam så d blir ingen bild heller,
ha d bra!

center


flicka

nu ha ja just ätit lunch och före det såg carro och jag flicka, en väldigt bra film! nu ska vi iväg till knallen och köpa lite onyttigheter ;) d blir lite dålig uppdatering idag men d e ju helg så!

2 april

skönt m helg men dom går ändå så fort men ändå
ja kom på att ja glömde visa outfit m.m igår men idag vågar ja inte visa mej på bild fören ja ha duschat, ha så himla skitigt hår haha :(
idag vet ja inte hlr va ja ska göra, vädret e ju tråkigt..
men carro och ja sku kanske se en film lr ngt :)
nej nu e ja så himla hungrig så ja måst gå äta frukost!
(nej ja e inte uppe kvart över 8, klockan på bloggen går fel)


Thailand bilder-del 1






här var bara några bilder och dom är tagna i slutet av veckan så ja..ja försökte få dom lite bättre men d gick inge bra :( så nu ser dom ut såhär men d kmr fler bilder från början av resan imrn lr ikväll!

städar!


Fredag ♥

äntligen fredag!
bara för att boman sa att han sku läsa min blogg när han kom hem måsta ja göra ett inlägg :D haha nej ja sku ha gjort ett ändå.
idag e d ju alltså fredag vilket brukar betyda att ja ska hem rebecca eller till stallet men så blir det inte ikväll så ja får väl se lite va ja hittar på :)
idag ska ja iaf städa och förtjäna lite pengar! ja e typ helt pank :(( not guud
nej nu måste ja gå om ja ska hinna m ngt idag men d kmr om ett inlägg om ngn timme där ja ska visa dagen outfit and facelook,
ha d bra!

RSS 2.0